pieskimarleski@gmail.com

czwartek, 2 grudnia 2010

KUPUJ ODPOWIEDZIALNIE ZABAWKI

Jestem wstrząśnięta, tyle powiem. Dlaczego pomimo wielu akcji tak mało wiemy? Właśnie trafiłam na stronę http://www.ekonsument.pl/zabawki gdzie mowa jest o kampanii pt. kupuj odpowiedzialnie zabawki. Przyznam, że zawsze byłam wielkim wrogiem gadżetów z rodziny Disney, Barbie i innych plastikowych potworów. Głównie ze względów estetycznych. Owszem, coś tam się człowiekowi obiło o uszy, że to dzieci w Chinach robią za miskę ryżu... Ale nie przypuszczałam, że szczegóły wyglądają AŻ TAK!!! Na dodatek fakt, że ten wyzyskiwany, zagłodzony, schorowany niewolnik (częściej młoda niewolnica) dostaje 50 groszy za koszmarną barbie, podczas gdy w Polsce ludzie płacą za nią 49 złotych... Brak mi słów. Tyle pieniędzy wydają ludzie na Zachodzie, by "dogodzić" coraz bardziej zblazowanym dzieciakom! Nawet nie potrafię wyrazić tego, jak bardzo mnie to wścieka! I te dzieci biedne zasypane tonami kolorowych, kiczowatych śmieci. Dzieci, które nie wiedzą jak i czym się bawić.
A ja miałam jednego żółtego misia. Teraz bawi się nim Zofka. Właśnie z nim zasnęła, mało tego - gdy niedobra matka zrobi coś nie po jej myśli, tato dołoży swoje trzy grosze i cała reszta świata się odwróci - właśnie wtedy bierze mojego żółtego miśka i chowa się do namiotu szukając w jego ramionach ukojenia.
Nic dzisiaj nie uszyłam, bo Zosia z katarem została w domu i razem troszkę działałyśmy. Filcowe ptaszki na choinkę. Jutro przy lepszym świetle sfotografuję i pokażę. Dobrej nocy moim Fanom i innym Gościom :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz